Fortrydelsesret

Hvis du ønsker at returnere en vare, har du hos Yummii Yummii 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen. Det betyder, at du inden for 30 dage fra, du har fået varen i fysisk besiddelse, skal give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Send herefter varen retur hurtigst muligt. Bemærk at du skal sende varen retur senest 14 dage efter, du har givet os besked. 

NB! BEMÆRK AT PERSONALISEREDE PRODUKTER IKKE KAN RETURNERES ELLER OMBYTTES.

 Den letteste måde for dig at give os besked er ved at sende en mail via vores kontaktmailsystem, som du finder her på hjemmesiden under kontakt os.

Pak varen i original emballage og forsvarligt ind, og aflever varen i en GLS shop påført vores adresse: Yummii Yummii,  Tulipanvej 30, 8240 Risskov.

BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren.

Tilbagebetaling

Vi tilbagefører altid dine penge til samme betalingsmiddel, som du betalte dine vare med, og senest efter 14 dage fra den dag, hvor du gav os besked om fortrydelsen. Det kan være, vi tilbageholder beløbet indtil, vi har modtaget varen retur, eller du har sendt bevis for afsendelse af varerne, alt efter hvad der indtræffer først.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du må med andre ord ikke have brugt varen. Hvis vi kan fastslå, at varen har være afprøvet, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som i en fysisk butik. Du må se varen - men ikke afprøve varen.

Vi anslår værdien ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.

Du betaler selv for fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen. 

BEMÆRK: Du er ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Dit krav på tilbagebetaling omfatter ikke eventuelle gebyrer for brug af kreditkort eller andre betalingsmidler, som vi har betalt til indløser.

Returnering og ombytning

Hvis du ønsker at returnere en vare eller ombytte en vare, har du 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen.

Når du vil returnere eller ombytte en vare, sender du en mail til os via vores kontaktmailsystem. klik her

Pak varen forsvarligt ind i originalemballagen og send hurtigst muiligt pakken med varen retur og senest inden for 14 dage. Pakken afleveres til GLS, hvor du har hentet varen. Gem postkvittering samt evt. Track and Trace nummer. Vi gør opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation og fejlleverede varer

Hos Yummii Yummii er kvalitet i fokus, men hvis du mod forventning skulle opleve fejl eller mangler ved en vare, er dit køb omfattet af Købeloven, herunder mangelreglerne, og du har ydermere 24 måneders reklamationsret på alle varer. 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. 

Selv om vi hos Yummii Yummii har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i købelovens forstand.

Returforsendelsen er naturligvis fragtfri for, og reklamationen er berettiget (benyttes en dyrere fragtform refunderer vi kun op til DKK 45-). Vi tilbagebetaler købsprisen, når vi har fået varen retur, medmindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare. 

Sådan gør du
Er en vare beskadiget eller defekt, kan du lave en reklamation. Kontakt os, så snart du opdager fejlen. På den måde kan vi hurtigst muligt tilbyde en løsning på baggrund af dine informationer.  Denne returforsendelse er fragtfri for dig (såfremt reklamationen er berettiget). Bemærk, at du har ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. Track and Trace nummer. Vi gør opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. 

Fejlleverede varer

Oplever du at modtage en forkert vare, kontakt venligst hurtigst muligt kundeservice. Send varen retur til os, og vi sender fragtfrit en ny vare til dig. I tilfælde af fejlleverede varer er returforsendelsen naturligvis også fragtfri for dig, og du følger blot samme fremgangsmåde som ved returnering.